Polityka zwrotów i gwarancja
Prawo do odstąpienia od umowy
Konsumenci mają prawo do odstąpienia od umowy kupna w ciągu 14 dni bez podania przyczyny. Okres odstąpienia od umowy wynosi 14 dni od dnia, w którym Państwo lub wskazana przez Państwa osoba trzecia, niebędąca przewoźnikiem, weszli w posiadanie ostatniej pozycji.
Aby skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy, należy skontaktować się z nami za pomocą jednoznacznego oświadczenia (np. e-mail lub list wysłany pocztą) o decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy. W tym celu można skorzystać z formularza odstąpienia od umowy, ale nie jest to obowiązkowe.
Formularz odstąpienia od umowy
E-mail: info@diagstore.pl
Konsumenci nie mają prawa do odstąpienia od umowy w szczególności w przypadku umów:
- dotyczących dostawy towarów, które zostały dostosowane do życzeń konsumenta lub do jego osoby,
- dotyczących dostawy nagrań audio lub wideo lub programów komputerowych, jeżeli oryginalne opakowanie zostało uszkodzone,
- w przypadku umów dotyczących dostawy treści cyfrowych, jeżeli nie zostały one dostarczone na nośniku materialnym.
W przypadku odstąpienia od umowy przez konsumenta, zwrócimy wszystkie środki otrzymane od konsumenta, w tym koszty wysyłki, w ciągu 14 dni od dostarczenia odstąpienia od umowy zakupu.
W przypadku odstąpienia od umowy przez konsumenta nie jesteśmy zobowiązani do zwrotu otrzymanych środków pieniężnych przed zwrotem towaru przez konsumenta do sprzedawcy.
Jednakże przepis ustawy dotyczący odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni nie może być interpretowany jako zezwalający na bezpłatne wypożyczenie towarów. Jeśli konsument skorzysta z prawa do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od otrzymania towaru, musi w ciągu 14 dni od odstąpienia od umowy zwrócić sprzedawcy wszystko, co otrzymał na podstawie umowy sprzedaży. Jeśli nie jest to już możliwe (np. towar został w międzyczasie zniszczony lub zużyty), konsument musi zapewnić rekompensatę pieniężną w zamian za to, czego nie można już zwrócić. Jeśli zwrócony towar jest tylko częściowo uszkodzony, sprzedawca może dochodzić odszkodowania od konsumenta i potrącić swoje roszczenie z kwotą zwracanej ceny zakupu. W takim przypadku sprzedawca jest zobowiązany do udowodnienia poniesionej szkody. W takim przypadku sprzedawca zwraca konsumentowi jedynie obniżoną cenę zakupu.
Konsumenci otrzymują ustawową gwarancję na dostarczone towary konsumpcyjne, obowiązującą przez 24 miesiące. Z gwarancji można skorzystać bezpośrednio u nas. W przypadku nabywców biznesowych towary objęte są gwarancją przez 12 miesięcy. W przypadku reklamacji zakupiony towar należy odesłać na nasz adres wraz z opisem reklamowanej wady. Można skorzystać z formularza reklamacyjnego.
E-mail: info@diagstore.pl
Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta za to, że towar jest wolny od wad w momencie jego odbioru. W szczególności sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec konsumenta za to, że w momencie przejęcia towaru przez konsumenta:
- towar posiada cechy uzgodnione między stronami, a w przypadku braku uzgodnienia – cechy opisane przez sprzedającego lub producenta lub oczekiwane przez kupującego ze względu na charakter towaru i na podstawie prowadzonej przez nich reklamy,
- towar nadaje się do celu, do którego sprzedający oświadcza, że ma być używany lub do którego towary tego rodzaju są zwykle używane,
- towar odpowiada jakością lub wykonaniem uzgodnionej próbce lub wzorowi, jeżeli jakość lub wykonanie zostały określone w odniesieniu do uzgodnionej próbki lub wzoru,
- towar jest w odpowiedniej ilości, wymiarze lub wadze; oraz
- towar spełnia wymogi przepisów prawa.